HACCP
Bezpieczeństwo żywności
By móc skutecznie zarządzać bezpieczeństwem produktów spożywczych, niezbędnym staje się zastosowanie w zarządzaniu profesjonalnych i nowoczesnych narzędzi. Temu właśnie służy wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności zgodnego z założeniami systemu HACCP. W efekcie wdrożenia tego systemu, będącym międzynarodowo uznanym standardem, firma uzyskuje możliwość osiągania wymiernych, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych korzyści. Najważniejsze z nich, to:
Korzyści zewnętrzne:
osiąganie bezpieczeństwa wytwarzanych produktów spożywczych zgodnego z oczekiwaniami rynku i na stałym, powtarzalnym poziomie;
zmniejszenie ryzyka związanego z wyprodukowaniem żywności niezgodnej z wymaganiami przepisów prawa oraz wynikającej z tego odpowiedzialności prawnej i finansowej;
błyskawiczne rozpoznanie na rynku jako zaangażowanie przedsiębiorstwa w tematyce produkcji bezpiecznej żywności;
wzrost konkurencyjności;
poprawa image przedsiębiorstwa;
certyfikat jako cenny instrument marketingowy;
lepsza pozycja rynkowa;
wzrost stopnia zadowolenia klientów;
zwiększenie wiarygodności firmy wobec klientów i organów kontrolujących;
obiektywny dowód ciągłego doskonalenia przedsiębiorstwa;
Korzyści wewnętrzne:
zmniejszenie kosztów dotyczących wytwarzania produktów niespełniających standardów higienicznych;
opanowanie powiązań organizacyjnych - jasne określenie podziału obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień;
poprawa komunikacji wewnętrznej i przepływu informacji;
większa elastyczność organizacji, co ułatwi wprowadzanie zmian i doskonalenie;
jasna dokumentacja realizowanych procesów;
wyznacznik najlepszych praktyk stosowanych w przemyśle;
ustalenie i skuteczna eliminacja przyczyn powstawania wad;
audyt przeprowadzony przez niezależną jednostkę stanowi dodatkowe zabezpieczenie dla kierownictwa w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Wszystkie te korzyści umożliwiają powstanie wewnętrznie silnego i dobrze zorganizowanego przedsiębiorstwa, które w zaufaniu bezpieczeństwo produkowanej żywności, cały swój potencjał może skupić na budowaniu swojej marki i pozycji rynkowej.